Версія для людей з порушеннями зору
Версія для людей з порушеннями зору

Оплата банківською карткою в транспорті: КП «ГІОЦ» відповідає на найпоширеніші питання пасажирів

26 січня 2024 року, 18:06

Півтора роки тому в наземному громадському транспорті Києва запустили безконтактну оплату проїзду банківськими картками. За цей час банківською карткою оплатили проїзд 28 млн разів.

У комунальному підприємстві «ГІОЦ» нагадують, що списання коштів із банківської платіжної картки після валідації зазвичай відбувається миттєво, утім іноді трапляються випадки затримок до кількох діб. Це пов’язано з особливостями роботи будь-яких систем електронного квитка в режимі офлайн, зокрема і в інших містах у світі. На перевірку оплати проїзду контролером ця особливість роботи системи ніяк не впливає. Адже він перевіряє, чи була саме валідація картки у транспорті. Кошти при цьому банк може списати пізніше.

«Головний сигнал успішної оплати – це підтвердження на валідаторі та 4 зелених вогника на ньому. А доказом оплати проїзду є винятково результат перевірки на зчитувальному пристрої контролера. Жодних sms про списання для цього показувати не потрібно. Адже повідомлення часто приходять пізніше, тому що саме списання коштів може відбуватись із затримкою, навіть упродовж кількох діб», – наголошують фахівці КП «ГІОЦ».

Техпідтримка Е-квитка також розповіла, з якими питаннями найчастіше звертаються пасажири.

«На початку запуску системи більшість звернень стосувалась алгоритму оплати: куди прикладати картку, як довго тримати її біля валідатора чи який сигнал підтверджує успішну оплату поїздки. Пізніше лідером серед питань став варіант, коли проїзд оплачували телефоном. У такому випадку для контролю необхідно називати цифри саме віртуальної картки. Вони відрізняються від тих, що нанесені на пластик. Наразі всі особливості оплати і контролю роздруковані та розміщені в самому транспорті», – роз’яснюють фахівці.

Для пільгових валідацій «Картки Киянина» потрібно прикладати до валідатора саме муніципальну карту. Валідатори автоматично будуть перевіряти, чи прив’язана пільга до «Картки киянина». Якщо ні – шукатиме придбані поїздки. Якщо ж немає і їх, спише оплату, як зі звичайної банківської картки.

Усього наразі є шість способів оплатити проїзду у громадському транспорті Києва:

  • пластиковою транспортною картою (з окремо придбаними поїздками або проїзним абонементом на місяць чи пів місяця);
  • цифровою транспортною картою;
  • пластиковою банківською карткою;
  • телефоном, до якого прив’язано банківську картку;
  • разовими QR-квитками, придбаними в застосунку Київ Цифровий або терміналах.

Також можна згенерувати QR-квиток у застосунку Київ Цифровий із власної транспортної карти, якщо ви забули її вдома.

Якщо у Вас виникли технічні питання або побажання з приводу доопрацювання Єдиного веб-порталу м. Києва, то зверніться, будь ласка, до служби технічної підтримки за номером: (044) 366-80-13 або напишіть на електронну пошту [email protected]